USERFARM

Agency expert in Social Media, Motion Design, Movie, Online Advertising.

Profile verified by its owner & certified by Sortlist

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(3 reviews)
USERFARM

About USERFARM

Home - France - Île-de-France - USERFARM

This agency has already been claimed by its owner

Description
  • [FR] USERFARM est une plateforme de création collaborative forte d'une communauté de 120 000 réalisateurs répartis dans 140 pays. Grâce à l'intelligence collective, un brief se transforme en dizaines voire centaines de vidéos, prêtes à diffusion. Vous n'avez plus qu'à choisir 

    Le video crowdsourcing est un outil innovant car c'est une source de créativité et d'insights intarissable. Il représente une réelle valeur ajoutée dans vos stratégies de communication et marketing. Alors... laissez-vous surprendre par la qualité, la quantité et le prix de nos vidéos !

    Nous créons du contenu vidéo qui répond à vos besoins de : 
    - Lancement de produit 
    - Soutien de positionnement 
    - Alimentation de plan éditorial sur les réseaux sociaux 
    - Mobile marketing 
    - Social marketing 
    - Calendrier (Rentrée, Noël, St Valentin, ...)

    Les avantages du video crowdsourcing : 
    - Notre communauté offre un très grand potentiel créatif. Les nombreux insights reçus pourront vous guider dans vos stratégies à venir ;
    - Chaque problématique est abordée sous des prismes culturels différents, ce qui constitue une réelle valeur ajoutée dans votre stratégie de communication en ayant une vision et une approche différente selon les pays ;
    - Les appels à la création peuvent générer facilement plus de 50 films parmi lesquels choisir, prêts à être diffusés sur tous les canaux digitaux (web, mobile, application)
    - Il est un excellent moyen de soutenir vos campagnes sur vos réseaux sociaux dans la durée ;
    - Il vous permet d'engager une conversation avec votre fanbase et d'impliquer vos consommateurs/fans/followers dans la création de vos contenus;
    - Les activités en crowdsourcing sont très souvent suivies de plan d’activation RP


    [ENG] 
    USERFARM is a collaborative creation platform based on a community of 120,000 filmmakers in 140 countries. Thanks to the collective intelligence, a brief turns into dozens or even hundreds of videos, ready to broadcast. All you have to do is choose!

    Video crowdsourcing is an innovative tool because it is an endless source of creativity and insights. It represents a real added value in your communication and marketing strategies. So ... let yourself be surprised by the quality, quantity and low-costs of our videos!

    We create video content that meets your needs to:
    - Product launch
    - Positioning support
    - Editorial plan feed on social networks
    - Mobile marketing
    - Social marketing
    - Occasions (X-mas, Valentine, Easter, ...)

    The advantages of video crowdsourcing :
    - It is a great way to support your campaigns on your social media over time;
    - Your consumers become your ambassadors;
    - It highlights your consumers and their loyalty. The videos can be easily shared and generate tens of thousands of views stimulating traffic to your website;
    - Our community offers a great creative potential. The many insights received will guide you in your next strategies;
    - Each issue is tackled under different cultural points of view, which adds a real added value to your communication strategy by having a different vision and approach depending on the country;
    - Creative calls can easily generate more than 50 movies ready to be broadcast on all digital channels (web, mobile, application);
    - It makes you start a conversation with your fanbase and involve your consumers / fans / followers in the selection process by inviting them to vote for their favorite video;
    - Crowdsourcing initiatived are often followed by a PR activation plan.


    [DE] USERFARM ist eine kreative und kollaborative Plattform basiert auf einer Gemeinschaft von 120,000 Filmemacher aus 140 Ländern auf der ganzen Welt. Dank einer kollektiven Intelligenz, verwandelt sich ein kurzes Briefing in dutzenden, wenn nicht hunderten Videos. Alles was Sie danach tun müssen, ist zu wählen!
     
    Video Crowdsourcing ist ein innovatives Werkzeug, welches eine endlose Quelle der Kreativität ist. Er repräsentiert ein echter Mehrwert in Ihren Kommunikations- und Marketing Strategien. Lassen Sie sich von der Qualität, Quantität und der niedrigen Kosten von unseren Videos überraschen!

    Wir erstellen Video-Inhalte, die Ihren Bedürfnissen entsprächen, wie: 

    -  Produkteinführung 
    -  Unterstützung bei Marken-Positionierung 
    -  Redaktion eines Plan passend für sozial Medien 
    -  Mobiles Marketing 
    -  Sozial Marketing 
    -  Besondere Anlässe wie Weihnachten, Ostern, Valentinstag...

    Die Vorteile eines Video Crowdsourcing sind: 
    -  Ein fabelhafter Weg ihre Media Kampagnen im Laufe der Zeit zu unterstützen 
    - Ihre Kunden werden Ihre Markt Botschafter werden. - Es vermehrt ihre Verbraucher und ihre Loyalität. Die Videos können leicht geteilt werden und erzeugen Tausende von Ansichten so das Ihre Website sehr interessant wird. 
    - Unser Team und Community haben ein großes kreatives Potenzial; und durch die viele Einblicke die Sie erhalten, werden Sie in Ihren zukünftigen Strategien unterstützt.
    - Jeder Kreative “Open Call” ist in der Lage Dutzende Videos zu erzeugen die sofort auf allen digitalen Kanälen ausgestrahlt werden können (Web, Mobilgeräte, Apps).
    - Mit den "Open Call" starten Sie in Gespräch mit ihren Kunden, Fans, Anhängern in einem Auswahlverfahren indem Sie sie zur Abstimmung ihres Lieblings Video einladen.

Awards or Nominations
stars
Les Trophées de la Vidéo Online 2016
2016
Alimentaire
stars
Les Trophées de la Vidéo Online 2017
2017
Usages mobile
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(3 reviews)

Location

Languages

en
fr
es
it
pt
de

Contact info

Social Media

Services

Services offered

We are active in different sectors

Social Media
  • [FR] Vous utilisez notre communauté pour + créer des vidéos qui alimenteront en fil rouge votre plan éditorial + tester l'effet viral des vidéos reçues grâce à notre outil Social Media Package + engager une conversation avec votre fanbase + impliquer votre fanbase/vos consommateurs/followers dans le processus de sélection [ENG] You are using our community to: + create videos in order to feed your editorial plan + test the viral effect of the videos thanks to our tool, the Social Media Package + launch a conversation with your fanbase + involve your fanbase/consumers/followers in the selection process by inviting them to vote for their favorite video. [DE] Sie nutzen unsere Community: + Videos zu erstellen die Ihren redaktionellen Pläne fördern + Prüfung des viralen Effekt ihrer Videos gerade durch unseres Werkzeug: das sozial Medienpaket. + Ein Austausch Gespräch mit Ihre Fans Basis starten    + und Sie beziehen ihre Fans Basis/Verbraucher/Anhänger in einem Auswahlverfahren ein indem Sie sie zur Abstimmung ihren Lieblings Video einladen.
Movie
Motion Design
Online Advertising
  • [FR] Vous faites appel à notre communauté pour mettre en avant le lancement d'un nouveau produit à travers les insights créatifs de notre communauté internationale. [ENG] You use our community to highlight the launch of a new product through the creative insights from our wolrdwilde community. [DE] Sie benützen unsere Community: um die Einführung eines neuen Produktes, durch die kreative Beobachtungen unserer weltweiten Community, zu betonen.

Interested by our service? Contact us now!

A few metrics about the agency

4

Services

3

Reviews

4

Works

31

Team members

Previous Works

Check the latest works made for our clients
4 work(s) uploaded
THE SPARKLING TASTE OF FRUIT? SPECIALITA ITALIANA!

THE SPARKLING TASTE OF FRUIT? SPECIALITA ITALIANA!

August 2017
August 2017

THE SPARKLING TASTE OF FRUIT? SPECIALITA ITALIANA!

[FR] San Pellegrino souhaitait communiquer autour du lancement de trois nouvelles boissons fruitées.
- 453 participants
- 52 vidéos reçues parmi lesquelles la marque a pu choisir.
- 5 vidéos achetées
- 3 vidéos ont été diffusées en télé.

[ENG] San Pellegrino wanted to communicate around the launch of three new fruity drinks.
453 joiners
52 videos received to choose from
- 5 videos bought
- 3 video broadcasted on TV

[DE] San Pellegrino hatte Entschieden unsere kommunikativen Fähigkeiten um die Einführung von drei
neuen fruchtige Getränke zu benützen 
- 453 Personen haben sie sich verbunden
- 52 Videos, von denen zu wählen, wurden eingekommen
- 5 Videos wurden gekauft
- 3 Videos wurden im Fernsehen übertragen

Movie
TIC TAC - SIDE OF THE WORLD

TIC TAC - SIDE OF THE WORLD

September 2017
September 2017

TIC TAC - SIDE OF THE WORLD

Le groupe Ferrero a fait appel à la créativité de notre communauté pour alimenter son plan éditorial en fil rouge. 
- 1302 participants 
- 386 vidéos reçues parmi lesquelles la marque a pu choisir.
- 50 vidéos achetées
Ce projet a remporté la deuxième place aux Trophées de la Vidéo Online 2016. 

 The Ferrero group has appealed to the creativity of our community to feed its editorial plan.
- 1302 joiners
- 386 videos received to choose from
- 50 videos bought
This project won second place in the 2016 Trophées de la Vidéo Online. 

Die Ferrero Gruppe nutzte die Kreativität unsere Community für seinen redaktionelle Plan: 
- 1302 Personen haben sie sich verbunden.
- 386 Videos, von denen zu wählen, wurden eingekommen
- 50 Videos wurden gekauft
Dieses Projekt gewann den zweiten Platz in der 2016 Trophées de la Vidéo Online.

Motion Design
Movie
Social Media
DES MILLIONS DE RAISONS D'AGIR

DES MILLIONS DE RAISONS D'AGIR

September 2017
September 2017

DES MILLIONS DE RAISONS D'AGIR

WWF souhaitait optimiser la sensibilisation et l'engagement dans la lutte contre le changement climatique à travers un compte à rebours avant le jour J - 25 mars. Pendant une semaine, une vidéo par jour a été postée.  
- 381 participants
- 35 vidéos reçues
- 8 vidéos sélectionnées 

WWF
wanted to maximize awareness and commitment in the fight against climate change through a countdown before D-Day - March 25th. For one week, one video per day was published.
- 381 joiners
- 35 videos received
- 8 videos selected

WWF wollte das Bewusstsein und Engagement im Kampf gegen den Klimawandel in einer hohen Weise zu starken durch ein Countdown vor D-Day “Earthday” (25.März). Durch eine Woche, ein Video pro Tag wurde veröffentlicht 
- 381 Personen haben sie sich verbunden
- 35 Videos eingekommen
- 8 Videos ausgewählt

Motion Design
Online Advertising
Social Media
Movie
NESPRESSO TALENTS

NESPRESSO TALENTS

September 2017
September 2017

NESPRESSO TALENTS

[FR] Nous avons monté, au côté de Nespresso, une plateforme de contenus vidéos intitulée Nespresso Talents. Nous avons pu récupérer sur 2 années consécutives, plus de 500 contenusno branded, filmés en vertical autour des briefs suivants "Explore ton extraordinaire" en 2016 et "Vous avez le pouvoir de..." en 2017. 

[ENG] We have set up, with Nespresso, a video content platform called Nespresso Talents. We received over two consecutive years, more than 500 contents, no branded, shooted verticaly around the following briefs "Explore ton extraordinary" in 2016 and "You have the power to ..." in 2017.

[DE] Wir haben mit Nespresso eine Video-Content-Plattform namens Nespresso Talents eingerichtet. Wir erhielten über zwei aufeinanderfolgende Jahre, mehr als 500 Inhalte, keine Marken, schossen senkrecht um die folgenden Schriftsätze "Entdecken Sie Tonne außergewöhnlich" im Jahr 2016 und "Sie haben die Macht zu ..." im Jahr 2017.

Movie

Clients’ reviews

Check the latest reviews from our clients

3 review(s) posted

Total ratings

5/5
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
5/5

anne -gabrielle dangu  10 months ago

Media Director at Unilever

Userfarm helped us to generate 25 videos in a very short timeframe to be able to support a key activity falling short of assets. The team was very helpful and inisghtful to guide the selection and final video. it was a great team experience from brief to airing. Will definetely recommend! Anne Gabrielle Dangu Media Director Unilever France

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
5/5

Mathias Hebert  10 months ago

Responsable communication at Fédération Française d'Equitation

Equipe Pro et sympa à l'écoute des besoins du client.

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
5/5

Sylvain B.  9 months ago

Responsable Stratégie, Produits & Déploiement at SNCF

Excellente expérience avec Userfarm dans le cadre d'un appel à vidéos pour un produit étudiant : des vidéos de grande qualité, une équipe Userfarm pro, sympathique et réactive. C'est avec grand plaisir que je retravaillerai avec eux.

add_circle_outlineAdd a new review

Let us guide you to the best agency

From web design to advertising campaigns, we guide you to the right agency fitting your needs and budget. Then, compare and hire the one that’s right for you.

I need an agency

100% free - Fee is charged to agencies willing to collaborate with you.