Align Corporate Marketing

juillet 2015
Align Corporate Marketing
Description

PCS Wireless was looking for a partner to help them create a digital and marketing strategy to take them into the future. They needed to know how to approach the modernization of their online properties and website and they needed to evolve their messaging as well. They wanted to create a short to mid-term marketing strategy to help them meet their business goals and objectives and they wanted to bring their marketing execution in line quickly.

Mercury spent time with the leadership team at PCS Wireless, getting to know their business goals and objectives, their value proposition, their competitors and their markets. We then created a pragmatic strategy for their online properties and their overall marketing strategy and plan. Since then, we've redesigned their website, updated all their messaging, created a library of print and presentation collateral, assimilated their print advertising, designed event booths, built e-mail templates and more.

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juillet 2015
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PCS Wireless was looking for a partner to help them create a digital and marketing strategy to take them into the future. They needed to know how to approach the modernization of their online properties and website and they needed to evolve their messaging as well. They wanted to create a short to mid-term marketing strategy to help them meet their business goals and objectives and they wanted to bring their marketing execution in line quickly.

Mercury spent time with the leadership team at PCS Wireless, getting to know their business goals and objectives, their value proposition, their competitors and their markets. We then created a pragmatic strategy for their online properties and their overall marketing strategy and plan. Since then, we've redesigned their website, updated all their messaging, created a library of print and presentation collateral, assimilated their print advertising, designed event booths, built e-mail templates and more.

Détails de la réalisation
work
Client
PS Wireless
place
Localisation
Bouches-du-Rhône
business
Secteur du client
Télécommunications
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Stratégie digitale
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E-influence: une soirée inédite organisée par Asus

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avril 2016
avril 2016

E-influence: une soirée inédite organisée par Asus

Le 16 février dernier avait lieu #ZenScape, la soirée Asus imaginée et organisée par Brainsonic pour le compte d'Asus France. Dans la lignée des actions précédentes, l'opération prend racine dans l'envie de partager des expériences plutôt que des démos produits. 50 influenceurs de tous horizons sont venus vivre un moment ludique, convivial et même un peu techno, avec Asus : un Escape Game géant à bord du Batofar. Une opération originale s’inscrivant directement dans le cadre de la collaboration initiée il y a un an entre la marque et l'agence qui vise à pérenniser la relation de la marque avec les influenceurs.

Un jeu de piste sur Twitter pour lancer l'expérience 50 participants, 12 équipes, 1 hashtag... et un peu de mystère ! Pour lancer l'opération, chaque participant a reçu une ZenPad ou un ZenFone Selfie contenant une partie de l’invitation. Pour découvrir le lieu du rendez-vous, ils ont dû retrouver leurs coéquipiers sur Twitter, détenteurs des autres parties de l'invitation. Une mécanique suffisamment mystérieuse et engageante qui a permis à elle seule de créer une phase de teasing impressionnante, générant la moitié des publications faites autour de la soirée.

Une soirée pour transformer l'expérience digitale en aventure réelle A bord du Batofar, les 12 équipes ont dû résoudre de nombreuses énigmes, en compagnie des équipes Asus et Brainsonic, pour découvrir la clé de l'Escape Game.

Au total, plus de 270 publications ont été générées sur les réseaux sociaux - en particulier Twitter et Instagram - offrant ainsi une semaine complète de visibilité à l'événement, mais aussi au ZenFone Selfie et à la ZenPad. Grâce aux influenceurs présents à cette soirée et à leurs communautés respectives, ces publications ont permis de générer près d'un million d'impressions social media.

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