Align Corporate Marketing

juillet 2015
Align Corporate Marketing
Description

PCS Wireless was looking for a partner to help them create a digital and marketing strategy to take them into the future. They needed to know how to approach the modernization of their online properties and website and they needed to evolve their messaging as well. They wanted to create a short to mid-term marketing strategy to help them meet their business goals and objectives and they wanted to bring their marketing execution in line quickly.

Mercury spent time with the leadership team at PCS Wireless, getting to know their business goals and objectives, their value proposition, their competitors and their markets. We then created a pragmatic strategy for their online properties and their overall marketing strategy and plan. Since then, we've redesigned their website, updated all their messaging, created a library of print and presentation collateral, assimilated their print advertising, designed event booths, built e-mail templates and more.

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juillet 2015
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PCS Wireless was looking for a partner to help them create a digital and marketing strategy to take them into the future. They needed to know how to approach the modernization of their online properties and website and they needed to evolve their messaging as well. They wanted to create a short to mid-term marketing strategy to help them meet their business goals and objectives and they wanted to bring their marketing execution in line quickly.

Mercury spent time with the leadership team at PCS Wireless, getting to know their business goals and objectives, their value proposition, their competitors and their markets. We then created a pragmatic strategy for their online properties and their overall marketing strategy and plan. Since then, we've redesigned their website, updated all their messaging, created a library of print and presentation collateral, assimilated their print advertising, designed event booths, built e-mail templates and more.

Work details
work
Client
PS Wireless
place
Localisation
Bouches-du-Rhône
business
Industry of the client
Télécommunications
people
Audience
Business to Business
public
Geographic scope
Régional
settings
Service provided
Stratégie digitale
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E-influence - #1NightOfZen pour Asus

E-influence - #1NightOfZen pour Asus

mars 2016
mars 2016

E-influence - #1NightOfZen pour Asus

Le jeudi 30 juillet dernier s’est tenue une balade exceptionnelle dans Paris pendant laquelle des influenceurs, triés sur le volet, ont été invités à photographier - de nuit - une sélection de lieux et monuments parisiens. Une opération pensée pour amplifier le concours #100DaysOfZen et célébrer le partenariat avec le célèbre photomonteur Robert Jahn.

L'objectif : engager les influenceurs autour du ZenFone2

Pour promouvoir la qualité du ZenFone 2, sa dernière génération de smartphone, Asus a embarqué une trentaine d’influenceurs pour un safari urbain nocturne en plein coeur de Paris. Leur mission : immortaliser une sélection de lieux et de monuments puis traiter les images à la manière du digital artist Robert Jahns. L’artiste spécialiste du photomontage de l’extrême, très actif sur Instagram, était présent tout au long de l’opération. Sélectionnés pour leur présence sur les principaux réseaux sociaux, leur audience et la qualité de leurs contenus, les heureux participants étaient spécialistes de trois grandes communautés : photo, lifestyle, technophiles. Cette opération s’est imbriquée dans l’opération globale #100DaysofZen qui voit Robert Jahns parcourir le monde entier du 6 juillet au 13 octobre afin de mettre en avant les qualités du nouveau smartphone du géant taïwanais. 

Un Social Wall et une exposition pour passer du digital à l’IRL

Pour capitaliser sur les contenus créés par les influenceurs et inviter à l’engagement, un Social Wall a été mis en place. Il a permis de relayer et valoriser l’opération grâce au hashtag #1NightOfZen et le concept global « See What Others Can’t See ».

Les travaux réalisés par les influenceurs dans le cadre de l’opération ont fait l’objet d’une exposition éphémère et d’un vernissage dans l'une des nombreuses galeries parisiennes. Un acte à visée double : offrir une caisse de résonance au ZenFone2 tout en valorisant les influenceurs, leurs regards et leurs travaux, unis autour d’un projet commun engageant. Dans la continuité de cet engagement, Asus relaiera leurs travaux sur ses espaces publics officiels.

L’opération, pensée comme soutien et extension du partenariat entre la marque et Robert Jahns, a permis à Asus d’amorcer une véritable collaboration avec les meilleurs influenceurs français.

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