Taste of discovery

juillet 2016
Taste of discovery
Taste of discovery
Taste of discovery
Description

To ensure the consumer is aware there is a significant range of Chivas variants that can be enjoyed across a number of key needs & occasions, we created the Chivas Taste Discovery activation, with a unique & engaging VR experience that offering consumers access to the type of knowledge and experience one only gets when getting an exclusive induction at Strathisla, thanks to a virtual journey to the home of Chivas Regal. Using the consumer’s favourite tastes as a starting point, this immersive tasting experience take consumers through Chivas range explaining where they can find these tastes and why.

 

 

Taste of discovery

juillet 2016
virtual reality experience
spirits
360 campaign
Digital strategy
virtual reality experience
spirits
360 campaign
Digital strategy
Description

To ensure the consumer is aware there is a significant range of Chivas variants that can be enjoyed across a number of key needs & occasions, we created the Chivas Taste Discovery activation, with a unique & engaging VR experience that offering consumers access to the type of knowledge and experience one only gets when getting an exclusive induction at Strathisla, thanks to a virtual journey to the home of Chivas Regal. Using the consumer’s favourite tastes as a starting point, this immersive tasting experience take consumers through Chivas range explaining where they can find these tastes and why.

 

 

Détails de la réalisation
work
Client
Chivas
place
Localisation
Hauts-de-Seine
business
Secteur du client
Vins et Spiritueux
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
International
settings
Services proposés
Branding, Stratégie digitale, Graphisme, Design 3D, Photography, Publicité
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Création site Internet le 22

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Rare cask black

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Rare cask black

CHI Chas teamed up with The Macallan team to launch their new Travel Retail exclusive product The Macallan Rare Cask Black. We have created the Key visual, Retail design Guidelines and Consumer engagement mechanics. This project was awarded Best Travel Retail launch of the year by…. It came just after the Domestic launch or The Macallan Rare Cask red version for Domestic markets for which we have created both the Key Visual, events and scenography guidelines.

Image de marque & branding
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Création de site internet
Design & graphisme
Club Version

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mai 2016
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Fantom a réalisé pour la Belvedere Vodka (Groupe LVMH / New York) son nouveau film « Night » diffusé dans les clubs et autres établissements de nuit où la marque est leader. Le film reprend les nouveaux codes graphiques « light waves » de la dernière communication de Belvedere.

Le pack shot final présente les deux bouteilles lumineuses Belvedere : « Night Saber » et surtout la « Silver Saber », nouvelle bouteille en découpe laser avec technologie LED

 

Stratégie digitale
DOMAINE DU MONT EPIN

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avril 2016
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DOMAINE DU MONT EPIN

Aujourd’hui les domaines viticoles sont nombreux et réputés en Bourgogne mais ce qui en fait leur spécificité ce sont les aspérités de chaque parcelle, de chaque vignes plantées. Les parcelles ont leur propre histoire, elles se font le porte parole d’un terroir d’exception, d’une histoire longue, et transmettent des saveurs et des d’arômes uniques.

Le domaine du Mont Epin doit se parer d'une identité et d'une histoire forte dans le cadre du développement . Pour se faire Kotska réalise une mission de positionnement et de design graphique pour une vision à 360° de ce domaine.

MISSION

Proposer une identité graphique et définir le Domaine du Mont -Epin.

Les objectifs de la mission sont les suivants: - Mettre en évidence l’ADN du domaine par rapport à son environnement

- Générer une plateforme de marque - adapté au domaine ( définition des valeurs et objectifs ) - Proposer 2 identités graphiques correspondant au positionnement établis

- Décliner sur l'ensemble des outils de communication (web / plaquette / étiquette etc)

                    
                
            
        

Image de marque & branding

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