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Häagen-Dazs Loves Honey Bees

janvier 2015
Häagen-Dazs Loves Honey Bees
Description

By creating the Häagen-Dazs Bee Board, Ketchum helped Häagen-Dazs champion the honey bee cause and connect with consumers. The advisory board fueled a movement of people planting bee-friendly habitats through a mass flower seed distribution program. More than 1,000 consumers contacted the company with suggestions, requests and kudos, causing Häagen-Dazs to experience its largest single baseline sales increase (5.2%) in more than a year as well as garner significant media coverage for a serious environmental issue.

Häagen-Dazs Loves Honey Bees

janvier 2015
Description

By creating the Häagen-Dazs Bee Board, Ketchum helped Häagen-Dazs champion the honey bee cause and connect with consumers. The advisory board fueled a movement of people planting bee-friendly habitats through a mass flower seed distribution program. More than 1,000 consumers contacted the company with suggestions, requests and kudos, causing Häagen-Dazs to experience its largest single baseline sales increase (5.2%) in more than a year as well as garner significant media coverage for a serious environmental issue.

Détails de la réalisation
work
Client
Häagen-Dazs
place
Localisation
Hauts-de-Seine
business
Secteur du client
Alimentaire
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
International
settings
Services proposés
Publicité
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Parfait exemple de transversalité, nous avons travaillé le site web de la marque, en passant par de l’édition, les annonces presse, les PLV, la gestion de plans médias, les visuels de stand, la mise en place d’opérations trade avec notamment la Fête des Princesses, jeu national annuel multi-enseignes avec pour dotation des voitures… rendez-vous devenu désormais incontournable en magasin !

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
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