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Lacoste brand content strategy

février 2016
Lacoste brand content strategy
Description

Our objective for Lacoste was to make the brand more desirable and relevant to a younger urban target, to embody the new brand positioning "Life is a beautiful Sport" through the relevant digital touchpoints for that target.

The idea : Turn Lacoste into the most social-innovative brand, by affirming a more contemporary positioning (« Life is a beautiful sport ») and leveraging cutting-edge social usages. 

- On Vine: A collaboration with star Viner Zach King (3M fans) to promote the launch of the new lacoste.com website 

- On Snapchat : Lacoste was the first fashion brand to create a Snapchat account, and launched an innovative recruitment operation, #SpotTheCroc, to drive traffic to the e-store 

- On Instagram : Lacoste launched the first social style guide, asking 15 KOLs to share their own way of wearing the iconic Lacoste polo shirt, and tagging their friends to invite them to participate. 

Lacoste brand content strategy

février 2016
Description

Our objective for Lacoste was to make the brand more desirable and relevant to a younger urban target, to embody the new brand positioning "Life is a beautiful Sport" through the relevant digital touchpoints for that target.

The idea : Turn Lacoste into the most social-innovative brand, by affirming a more contemporary positioning (« Life is a beautiful sport ») and leveraging cutting-edge social usages. 

- On Vine: A collaboration with star Viner Zach King (3M fans) to promote the launch of the new lacoste.com website 

- On Snapchat : Lacoste was the first fashion brand to create a Snapchat account, and launched an innovative recruitment operation, #SpotTheCroc, to drive traffic to the e-store 

- On Instagram : Lacoste launched the first social style guide, asking 15 KOLs to share their own way of wearing the iconic Lacoste polo shirt, and tagging their friends to invite them to participate. 

Détails de la réalisation
work
Client
Lacoste
place
Localisation
Paris
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
International
settings
Services proposés
Marketing de contenu
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site vitrine domaine du textile

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mai 2017
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Stratégie de contenu
Application web
Design & graphisme
Application mobile
Référencement naturel
LANCEMENT DE PRODUIT 2016

LANCEMENT DE PRODUIT 2016

février 2017
février 2017

LANCEMENT DE PRODUIT 2016

Création d'un film publicitaire pour présenter les atouts de la nouvelle gamme.

Diffusion en Belgique et aux Pays-Bas

Film corporate pour Serenity (marché italien)

 

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Film
Relations publiques (RP)
Photographie
Planification médias
Publicité en ligne
Undiz : cap ou pas cap

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janvier 2017
janvier 2017

Undiz : cap ou pas cap

Réalisation de contenus vidéos et infographies pour la Marque Undiz. Organisation de challenge en caméra caché pour promouvoir leur nouvelle gamme de produits

Stratégie de contenu
Film
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
HEDUS - CONCERT-STORE

HEDUS - CONCERT-STORE

mai 2017
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HEDUS - CONCERT-STORE

Un film retraçant un événement phare de cette jeune marque de mode masculine, Hedus : le "Concert-Store", un événement réunissant Isaac Delusion, Disiz et DJ Pone dans un showroom, à l'occasion d'une vente privée destinée aux influenceurs et clients fidèles de la marque.

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Film
Evénementiel
agnès b. - SOMEWHERE IN FRANCE.

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juin 2017
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agnès b. - SOMEWHERE IN FRANCE.

Campagne “Quelque part en France / Somewhere in France”

Pour le lancement de sa campagne japonaise “Quelque part en France / Somewhere in France", nous avons accompagner la marque agnès b. dans la création et la réalisation d'une série de films et visuels faisant la promotion du savoir-faire français dans la confection haut de gamme.

 

Stratégie de contenu
Film
Stratégie digitale
Image de marque & branding
Réseaux sociaux
Publicité
Publicité en ligne

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